Voorbereidingen in volle gang

Over iets meer dan twee weken is het zo ver en reis ik samen met Carla en Joran naar "de parel van Afrika", Oeganda! Hoe dichterbij het komt hoe meer ik lijk te gaan beseffen dat we écht gaan, naar een land waar we de cultuur niet kennen, waar we vier weken keihard gaan werken, maar waar we vooral hopelijk onwijs veel gaan genieten, leren en ontdekken!

Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen, want stiekem komt er nog best wel wat bij kijken. Zo heb ik afgelopen tijd:

  • informatie bijeenkomst bijgewoond bij DoingGoood (de organisatie waarmee we reizen)
  • training gevolgd bij stichting Muses
  • vaccinaties gehaald
  • en natuurlijk mezelf verdiept in de cultuur en het land.

In Oeganda ga ik vier weken aan de slag bij crisisopvang 'Kitebi Baby Care' waar kinderen van 0 tot 5 jaar worden opgevangen omdat zij, te vondeling zijn gelegd op de markt, achter zijn gelaten in het ziekenhuis of zijn gevonden op de vuilnisbelt. De organisatie streeft ernaar op kinderen terug te plaatsen bij biologische familie in hoeverre dat mogelijk is. Ik zal voornamelijk ondersteunen in de dagelijkse verzorging en meegaan met de social worker bij de terugplaatsingen.

Op deze blog ga ik proberen om twee keer per week een berichtje achter te laten zo dat ik jullie op de hoogte kan houden van alle dingen die we mee maken.

Reacties

Reacties

carla

spannend wordt het nu.......!!

Han

Het begint nu echt heel dicht bij te komen!
Succes met de verdere voorbereiding!!☺

Asta

Heel veel succes, Joëlle

Arianne

Goede reis en véél succes. Super samen met Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood